SŤAŽNOSŤ
Platnosť tejto verzie formulára skončila, na podávanie sťažností na orgány finančnej správy použite verziu platnú pre rok 2017.
v zmysle zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení zákona č. 289/2012 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 275/2006 Z. z. o informačných systémoch verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
Sťažnosť je podanie fyzickej osoby alebo právnickej osoby, ktorým sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou finančného orgánu a zároveň poukazuje na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti finančného orgánu. Na vybavenie sťažnosti je príslušný finančný orgán, do ktorého pôsobnosti patrí činnosť, o ktorej sa sťažovateľ domnieva, že ňou boli porušené jeho práva alebo právom chránené záujmy. Podanie sa posudzuje podľa obsahu.

V zmysle § 5 ods. 3 zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov musí byť sťažnosť podpísaná. Podpísaním sťažnosti v elektronickej forme sa rozumie podpísanie sťažnosti platným zaručeným elektronickým podpisom sťažovateľa. V zmysle § 5 ods. 7 zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov ak sťažnosť podaná v elektronickej forme nie je podpísaná (daňový subjekt s uzavretou dohodou o elektronickom doručovaní bez zaručeného elektronického podpisu) a sťažovateľ ju do piatich pracovných dní od jej podania nepotvrdí vlastnoručným podpisom (doručenie sťažnosti poštou alebo osobne na orgán finančnej správy), sťažnosť sa odloží a nebude sa prešetrovať !
Ak si sťažovateľ zvolí zástupcu, ktorý v jeho mene podáva sťažnosť, súčasťou sťažnosti musí byť úradne osvedčené splnomocnenie zastupovať sťažovateľa pri podaní sťažnosti a pri úkonoch súvisiacich s vybavovaním sťažnosti.

Adresát podania

Identifikačné údaje daňového subjektu


Fyzická osoba

Právnická osoba

Osoba oprávnená konať za právnickú osobu (štatutárny orgán)
Pridať Odobrať

Adresa trvalého alebo prechodného pobytu fyzickej osoby / adresa sídla právnickej osoby

Splnomocnený zástupca



V zmysle § 5 ods. 9 zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov ak si sťažovateľ zvolí zástupcu, ktorý v jeho mene podáva sťažnosť, súčasťou sťažnosti musí byť úradne osvedčené splnomocnenie (s úradne osvedčeným podpisom splnomocniteľa) zastupovať sťažovateľa pri podaní sťažnosti a pri úkonoch súvisiacich s vybavovaním sťažnosti. Ak sa sťažnosť podáva v elektronickej forme, postupuje sa pri zastupovaní sťažovateľa podľa osobitného predpisu - § 7 ods. 4 zákona č. 215/2002 o elektronickom podpise a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (mandátnym certifikátom preukazuje mandatár oprávnenie konať za alebo v mene mandanta ...).
V súčasnosti nie je technicky možné vyhodnocovať mandátne certifikáty zaručeného elektronického podpisu, preto používatelia s mandátnym certifikátom sú povinní ku podanej sťažnosti priložiť úradne osvedčené splnomocnenie zastupovať sťažovateľa pri podaní sťažnosti a pri úkonoch súvisiacich s vybavovaním sťažnosti.
Identifikačné údaje splnomocneného zástupcu


Splnomocnený zástupca - fyzická osoba

Splnomocnený zástupca - právnická osoba

Adresa splnomocneného zástupcu

Úradne osvedčené splnomocnenie (s úradne osvedčeným podpisom splnomocniteľa) na zastupovanie sťažovateľa pri podaní sťažnosti a pri úkonoch súvisiacich s vybavovaním sťažnosti je súčasťou spisu na orgáne finančnej správy



Vzhľadom na skutočnosť, že finančná správa nedisponuje priloženým úradne osvedčeným splnomocnením na podanie sťažnosti a pri úkonoch súvisiacich s vybavovaním sťažnosti, je potrebné doručiť ho do piatich pracovných dní prostredníctvom pošty alebo osobne na príslušný orgán finančnej správy.

Úradne osvedčené splnomocnenie (povinná súčasť sťažnosti)







Obsah podania

Dokumenty podania

Pridať Odobrať

Popis príloh

Pridať Odobrať
Čakajte prosím